Mai multe piste de biciclete din Capitală, desființate de Poliția Rutieră

Poliția Rutieră a început să desființeze pistele de biciclete de pe trotuare, de pe mai multe bulevarde din Capitală. Schimbările vin ca urmare a solicitarii Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) care a semnalat o serie de piste care sunt periculoase atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni și alți participanți la trafic. Via Think Bike!

„Au început să acopere semnele „Atenție biciclete” și să amplaseze semne cu „Accesul interzis bicicletelor” pe piste. Imaginile sunt de pe bd. Dimitrie Cantemir”, scrie Teo pe blogul său.

Sesizarea OPTAR (din 2011) catre Poliția Rutieră, precum și motivele invocate de aceștia pentru a desființa unele piste, o puteți citi pe larg aici.

În plus, și Brigada Poliției Rutiere a dat un raspuns (tot anul trecut) prin care a recunoscut problemele ridicate și propuneau atunci discutarea problemei desființării anumitor piste în Comisia Tehnica de Circulație a Municipiului București. Se pare că au ajuns acum la o concluzie și au început să o pună în practică.

„Foarte bine ca au luat această decizie, pentru că multe dintre piste erau necirculabile și noi, bicicliștii eram obligați să rulăm pe stradă. Ceea ce era ilegal. Noi le-am cerut să le desființeze acolo unde nu sunt practicabile sau sunt alte probleme și să le traseze pe stradă. Bineînțeles, acolo unde se poate. Sunt unele bulevarde unde pistele ar putea fi menținute pe trotuare. Cum ar fi cele de pe pe Splaiul Independenței”, mi-a spus unul dintre membrii organizației, un mare biciclist. (Later Edit)

„Cei de la poliție vor continua demersul. Am înțeles că urmează să desființeze pistele pe bulevardul Magheru și pe Regina Elisabeta”, mi-a mai spus „biciclistul”.

Anunțuri

Despre Victor Cozmei

Crescut și școlit in online. Reporter @ HotNews.ro since 2008
Acest articol a fost publicat în Infrastructură și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Mai multe piste de biciclete din Capitală, desființate de Poliția Rutieră

  1. marian zice:

    Salut, nu cred ca cineva din OPTAR a facut afirmatia ca pe Splaiul Independentei pistele sunt bune. Noi nu am gasit inca solutii pentru a efectua depasiri in siguranta pe o pista de 1 m latime si fara spatiu de siguranta.

  2. De acord. „Bune” cred ca e prea mult spus (si sunt si eu de acord cu asta). Mi-a zis mai degraba ca ar fi „acceptabile”, spre deosebire de cele unde ai masini, pietoni, statii de autobuz, masini, pietoni (si evident fara spatii) etc. etc. Am rectificat sa nu se inteleaga gresit ca ar fi „bune” cele de pe Splai.

  3. Eu inca ma amuz de unele piste ce trec prin cabine telefonice sau copaci. Si daca nu trec prin ele (deci avem biciclisti fantome sau din X-men) atunci sunt desenate rutele ocolitoare cu unghiuri imposibile. Asta e un exemplu chiar reusit http://www.flickr.com/photos/gaspars/3983719560/ .
    Cum ziceam: http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-actualitate/cabina-telefonica-in-mijlocul-pistei-pentru-biciclete-2450085.
    Ma bucur ca le-au luat ani sa se prinda de chestii de genul asta.

  4. Poza aia de pe Flikr zici ca parca e o sicana de pe un circuit 😀 Daca masinile de Formula 1 pot face treaba asta (si la 300 km/h), amaratii nostri de biciclisti de ce nu o pot face? :>

  5. CalinH zice:

    Da’ ce, doar bordurile sa traiasca doar un sezon?

  6. Pingback: Poate deveni capitala un oras civilizat? | Bucuresci sau Bukarest ?

Lasă un raspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s