O statuie din 1930 semnată de Spiridon Georgescu, pierdută în spatele unei benzinării Petrom

Am trecut de mii de ori prin zona podului Cotroceni, dar recunosc că abia acum am văzut-o. Dacă nu ești foarte atent și nu știi unde sa te uiți, o ratezi foarte ușor – o statuie ascunsă în spatele benzinăriei Petrom de pe Splaiul Independentei, colț cu șoseaua Cotroceni.

Practic, e un grup statuar cu un soldat pe cel mai înalt soclu, cu ambele maini pe pușcă, ținând-o ca pe o bâtă, gata să atace un inamic. Pușca are patul sfărmat (nu mi-am dat seama daca așa era ea în original sau în timp s-a deteriorat). Pe soclul mic, în partea din față a monumentului, o acvilă (din ce mi-am dat seama) cu aripile deschise.

Nici o placă cu un nume, o descriere, nimic. Doar pe baza statuii cu acvila scrie: ”Spiridon Georgescu, 1930 București, str. Aquila”.

Spiridon Georgescu este sculptorul care a realizat si celebra Statuie Leul, de pe bulevardul Geniului. Statuia de lângă benzinaria Petrom se numește „Asaltul“. Am aflat lucrul asta de pe enciclopediaromaniei.ro care are o pagină dedicată sculptorului Spiridon Georgescu.

Statuia lui Spiridon Georgescu din 1930 stă în prezent ascunsă după o benzinărie Petrom, într-un spațiu verde neîngrijit și fără o placă descriptivă. (am remarcat câteva spoturi menite să lumineze statuia, care au fost montate cu zeci de ani in urmă și care acum stau îndreptate spre pământ).

Later Edit: Wikipedia zice ca Monumentul Infanteristului (statuia despre care vorbim) „a fost dezvelit cu fast în prezența regelui Carol al II-lea al României în 22 mai 1931″.

Despre Victor Cozmei

Crescut și școlit in online. Reporter @ HotNews.ro since 2008
Acest articol a fost publicat în Bucureștiul de ieri. Acum, De pe stradă și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la O statuie din 1930 semnată de Spiridon Georgescu, pierdută în spatele unei benzinării Petrom

  1. of. multe statui au parte de aceasi soarta.
    am un prieten care se tot plange de neglijenta fata de statuia din fata teatrului national. acea statuie nu e ignorata, ba chiar i se da prea multa atentie fiind suport de cartoane si steaguri gaurite, daca ma intelegi.

Lasă un raspuns

