Goana după „aur ruginit” sau cum să cauți fier vechi cu târnăcopul

Joi dimineața. Ora 8:00. Vizavi de Apaca. Zeci de târnăcoape și hârlețe lovesc strașnic pământul de pe fosta platformă Pumac SA. „Băăă!”, aud cum strigă o vece răgușită de bărbat. ”Vino bă incoace că am o bucată mare”, răsună din nou vocea. Doi țigani sar ca arși și se îndreaptă spre o groapă ascunsă printre buruienile crescute pe terenul complexului demolat in urmă cu câțiva ani. Pe lângă mine, sărind din spatele unei Dacii Papuc parcate la bulevard, fug in grabă alți doi țigani.

Mă opresc din mers și mă uit mai bine în jur. Câteva zeci de țigani săpau tranșee pe terenul fostului complex Pumac. Aproape de mine, într-un șanț săpat lângă gard, o țigancă tânară zgrepțăna cu o săpăliga pământul amestacat cu bucăți de beton.

„Ce cautați?”, o întreb.

„Fier, domnu’. Fier vechi”, îmi răspunde ea uitându-se cu un ochi la mine, dar fără să se oprească din săpat.

În timp ce îmi scot din geantă aparatul de fotografiat, un țigan care stătea opintit cu brațele în coada lungă a târnăcopului și se uita dubios la mine strigă suparat.

„Aloo! Domnu’! De ce pozați? Sunteți de la ziar?”. Mă opresc, zâmbesc, las aparatul jos și-i spun că nu.

„Fără poze! Ne-am înțeles?”, strigă iarăși.

Mai departe, în lungul trotuarului, de cealaltă parte a gardului sapă de zor trei țigani. Din când în când scot bucăți ruginite de fier din pământ și le aruncă peste o grămadă mică.

„Găsiți ceva aici?”, îl întreb pe unul dintre ei.

„Găsim. Uneori mai mult, alteori mai puțin. Azi merge mai greu”, îmi raspunde, suflecându-și și mai tare mânecile de la bluza murdară de pământ și rugină.

„Da’ se merită?”, îl întreb.

„Da. E mai bine oricum decât să umblu să strig prin cartier. Măcar așa nu mă înjură lumea”, îmi zice țiganul în timp ce mai scapă o lovitură de târnăcop.

Îl întreb dacă pot să fac o poză la grămăjoara de fier vechi și ruginit adunată lângă gard. Dă din cap ca nu.

„De ce să-mi faci matale poze la fierul meu? Nu. Lasă așa”.

„Da’ aveți o autorizație, aveți voie de la proprietarii terenului?”, mai întreb.

Țiganul zămbește. Face un semn a lehamite cu mâna, apucă bine târnăcopul și se apucă din nou de treabă.

(Continuarea după pozele de mai jos)

Joi seară. Ora 8:30. Pe terenul fostei platforme Pumac de vizavi de Apaca mai sunt doar câțiva țigani care încă mai „muncesc” pământul.

Lângă doi copaci, aproape de șosea, pe un hanorac, stau adunate mai multe bucați de fier ruginit. În apropiere, trei țigani tineri sapă de zor să scoată din pămănt o piesă industrială mai mare.

Fără să vadă, trag și eu un cadru cu comoara ruginită și dezgropată de pe hanorac.

Cineva din capătul celalalt al terenului strigă ceva. Doi dintre țiganii din apropiere apucă piesa scoasă din pământ de capete și se îndreaptă spre locul de unde s-a auzit strigătul. Al treilea se duce într-o groapă, își dă jos pantalonii, se apleacă și-și face nevoile.

Despre Victor Cozmei

Crescut și școlit in online. Reporter @ HotNews.ro since 2008
Acest articol a fost publicat în De pe stradă și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Goana după „aur ruginit” sau cum să cauți fier vechi cu târnăcopul

  1. Pingback: Stirile Online » FOTOGALERIE O zi cu tiganii dupa fier vechi. Goana dupa aur ruginit

  2. Pingback: FOTOGALERIE O zi cu tiganii dupa fier vechi. Goana dupa aur ruginit | Ziare net - Stiri din presa

  3. genial! :)) si legal vorbind puteai sa le faci cate poze vrei.

  4. manuela zice:

    acesta este drumul pe care il fac in fiecare dimineata spre servici, merg aceasta bucata de drum pe jos ,o statie pana in Politehnica, nu ar fi fost cred nimic grav dar ceea ce au facut acum mai nou ar fi ingrijorator, au furat tot gardul, pana la APACA, au taiat din trotuar si sapa si trotuarul pe anumite portiuni mai e doar 1 m de trotuar, chiar e posibil asa ceva? am vazut ca au lasat descoperite niste cabluri de electricitate, am facut poze , e total aiurea, chiar se poate asa ceva?sa sape pe teren e una dar sa sape trotuarul e normal?

  5. Pingback: La plimbare în parc. Sema Parc | București. Acum

Lasă un raspuns

