Meshurile publicitare au dispărut de pe fațada Operei din București

Meshurile publicitare care erau spânzurate pe fațada clădirii Operei Naționale din București – clădire monument istoric – au fost date jos. Pe lângă faptul că acele meshuri erau ilegale, ele mai și urâțeau teribil clădirea. Nu pot decât să salut faptul că au fost date jos. Sper totuși să fie definitiv, să nu le înlocuiască și să atârne altele noi în locul lor. Îmi mențin părerea pe care mi-am mai exprimat-o aici pe site – „Afișele, bannerele și meshurile publicitare ar trebui să fie interzise total și fără excepție de pe monumentele istorice și de pe clădirile monument”.

Am scris în aprilie pe HotNews.ro cum „Opera din Bucuresti, cladire monument istoric, gazduieste pe fatada meshuri publicitare, desi Ministerul Culturii nu a dat nici un aviz”.

Și tot atunci am scris și aici pe blog de ce e greșit ce se întâmplă la Operă (indiferent de ce justificări dau cei de acolo sau ce cauză nobilă servește).

Nu am să reiau șirul argumentelor. Puteți citi postarea din 12 aprilie aici: Clădirea monument istoric al Operei din București, urâțită de meshuri publicitare ilegale.

Azi am trecut prin zonă şi am văzut că meshurile au dispărut complet de pe fațada Operei. Şi când zic complet, mă refer nu doar la cele publicitare, ci şi cele de promovare ale Operei care, cel puțin în aprilie când am făcut poza de mai jos (a doua), erau puse pe fațadele secundare.

Când m-am documentat și am lucrat la materialul publicat pe HotNews am vorbit și cu diverse asociații, dar și cu mai mulți reprezentanți ai Ministerului Culturii. Poate cineva de acolo s-a sesizat sau a făcut vreo sesizare și, într-un final, acțiunea a avut un rezultat. Mai îmbucurător ar fi să aflăm, sincer, că cei de la Operă s-au autosesizat și, astfel, au decis să ia măsurile adecvate.

Sper din tot sufletul ca această măsură – de a elimina meshurile publicitare de pe fațadă – să fie definitivă și să nu ajungem mâine sau poimâine să ne „clătim” ochii cu altele asemănătoare ancorate pe clădire.

Meshuri de promo pe fațada secundară a Operei

Despre Victor Cozmei

Crescut și școlit in online. Reporter @ HotNews.ro since 2008
Acest articol a fost publicat în Urbanism&Arhitectură și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Meshurile publicitare au dispărut de pe fațada Operei din București

  1. Pingback: Infochioșcurile din București: „Gata. Am învățat engleza!” | București. Acum

Lasă un raspuns

